Skriv ut betalningspåminnelse

Funktionen finns under Betalningar - Betalningspåminnelser.

Om det är första gången du ska skriva ut påminnelser (krav) bör du kontrollera att det är rätt mall kopplad till påminnelsen och att rätt skrivare är vald. Om du arbetar med flera företag kan du ha olika mallar och skrivare valda för de olika företagen. De inställningar du gör under Mallar gäller enbart för det aktiva företaget.

Gör så här för att skriva ut betalningspåminnelser:

  1. Välj Betalningar - Betalningspåminnelser - Skriv ut.
  2. Markera rutan Räkna upp påminnelser om du vill att antal påminneler ska räknas upp i programmet. Påminnelseräknaren räknar upp med 1.

Om du väljer knappen Justering i utskriftsdialogen har du möjlighet att flytta hela utskriften i förhållande till pappret. Du anger justeringarna i millimeter och kan ange både positiva och negativa värden.

Om du vill skriva ut fler kopior skriver du in antal kopior vid Antal kopior.

Om du upptäcker att du har fel skrivare vald kan du välja Inställningar och där välja rätt skrivare. Utskriftsvalet Lokal e-post kräver att du har ett lokalt installerat e-postprogram (MAPI-kompatibelt). Läs om detta under Ingen Mapikompatibel e-postklient.

  1. Välj på vilket sätt du vill skriva ut och kontrollera att utskrifterna ser korrekta ut.
  2. Välj Ja, räkna upp för att påminnelseräknaren ska räknas upp. Om utskrifterna inte ser korrekta ut väljer du Nej och har då sedan möjlighet att skriva ut påminnelserna igen.

Se avsnittet Lägg till påminnelseavgift direkt på påminnelsen, malländring hur du kan göra om du vill att påminnelseavgiften ska redovisas direkt i den totala fordran på påminnelsen.

Relaterade avsnitt

Sökord: Skriv ut påminnelse