Adressuppgifter m m, företagsinställningar

Adressuppgifter hittar du under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar, fliken Adressuppgifter m m.

Med den här funktionen lägger du in eller ändrar uppgifter om det aktiva företaget.

Det är dessa uppgifter som normalt skrivs ut på dokumenten. Var de placeras beror på den dokumentmall du använder. Du väljer dokumentmall bland de färdiga dokumentmallarna som listas i funktionen Mallar.

Om företaget inte är godkänt för F-skatt ska du markera Är ej godkänd för F-skatt. Då skrivs inte texten Godkänd för F-skatt ut på dina dokument.

Vid Inhemskt språk och Inhemsk valuta anger du vad som används som standard i ditt företag. Dessa uppgifter läggs in som förslag när du lägger upp en ny kund.

I samband med att du uppdaterar ditt företag till version 2014.0 eller senare kommer vissa företagsuppgifter att registreras för att kunna arbeta med digitala fakturor och dokument. Detta görs endast om du har angett ett korrekt organisationsnummer för ditt företag. Om du istället har ett personnummer i fältet Orgnr kommer dina företagsuppgifter att registreras först när du godkänner villkoren för Digitala fakturor och dokument.

Om du skickar/tar emot e-dokument eller använder AutoCollect och till exempel gör en ändring av ditt företagsnamn, registreras den ändringen hos Visma. Läs mer om dessa tjänster i avsnitten Detta är Digitala fakturor och dokument och Detta är Visma AutoCollect.

Relaterade avsnitt