Visma Administration 1000

Du är här: Skriven hjälp > Inställningar och underhåll > Inställningar > Visma AutoInvoice, företagsinställningar

Visma AutoInvoice, företagsinställningar

Du hittar programdelen under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Min sida/internettjänster - Visma AutoInvoice.

Med Visma AutoInvoice behöver du inte längre skriva ut, frankera och posta dina fakturor, utan allt detta sköts via tjänsten. Du väljer om du vill skicka dina fakturor som brev, e-post eller e-faktura. Du kan också ta emot leverantörsfakturor och ordrar elektroniskt. Har du leverantörer som skickar pdf- eller pappersfakturor kan du även läsa in dessa elektroniskt i ditt program. Läs mer i avsnitten Skicka dokument via Visma AutoInvoice och Ta emot dokument via Visma AutoInvoice.

Du kan välja att skicka enstaka dokument via tjänsten, men vill du verkligen underlätta din fakturahantering väljer du att skicka alla dina fakturor och beställningar via Visma AutoInvoice.

Om du använder Visma Administration 1000 tillsammans med Visma Byråstöd eller Visma Advisor och vill skicka och/eller ta emot fakturor via Visma AutoInvoice för din kunds räkning, behöver du ange detta under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Min sida/internettjänster - Visma AutoInvoice.

Relaterade avsnitt

Visma AutoInvoice
Skicka dokument via Visma AutoInvoice
Ta emot dokument via Visma AutoInvoice
Kontrollera mottagare av elektroniska dokument
Läs in e-fakturor, kommando
Läs in e-order, kommando

Supportforum

Ta del av hur 30 000 andra Visma-kunder arbetar smartast med sitt företagande.

Laddar...