Så här arbetar du med offerter

Nedan beskrivs ett antal steg du bör göra i rätt ordning för att få en smidig hantering av offerter.

När du arbetar med offerter gör du så här:

  1. Skapa dina offerter på det sätt som beskrivs i Skapa offert.
  2. Välj Skicka - Offerter.

Om det är första gången du ska skicka offerter bör du kontrollera att rätt mall är vald.

  1. Skicka alla de offerter du har skapat med det antal kopior du behöver.
  2. Kontrollera att offerterna är korrekta. Skicka dem till kund och arkivera eventuella egna kopior.

Om du upptäcker fel, eller behöver göra ändringar av andra orsaker på någon offert, kan du göra ändringar på den offerten genom att, i listläget för offerter, markera den och välja knappen Ändra. Sedan måste du direkt ändra status så att Skickad inte är markerad. Det gör du längst ner till höger i offertbilden. Därefter kan du göra ändringarna och skicka offerten igen.

Relaterade avsnitt