Lägg till betalsätt

Detta avsnitt gäller för dig som är administratör och inloggad i vyn Organisation för företaget.

Så här gör du inställningar för att användaren ska kunna välja mellan olika betalsätt när de registrerar sina utlägg:

  1. Välj Inställningar - Utläggshantering.
  2. Välj fliken Integrationer.
  3. Klicka på prickarna längst till höger på raden för Betalsätt.
  4. Klicka på Redigera.
  5. Klicka på Skapa nytt.
  6. Välj konto som betalsättet ska bokföras på.
  7. Ange en beskrivning, exempelvis "Privat" eller "Företagskort".
  8. Klicka på Spara.

Om företaget har integration för bokföring kan du välja vilket betalsätt som ska visas för varje användare genom att markera rutan Använd personliga betalsätt. Markera sedan den anställde under Användare och välj vilka betalsätt respektive användare ska se genom att klicka på Lägg till under Betalsätt.

Relaterade avsnitt