Visma eEkonomi Smart

Etiketter

Etiketter används för att manuellt märka artiklar eller kunder för att kunna gruppera dem. Genom att gruppera artiklar och kunder blir det exempelvis lättare att filtrera statistik. Det innebär att du kan välja en hel grupp av kunder eller artiklar istället för att välja dem en och en.

Du hittar etiketter för artiklar och kunder genom att välja Inställningar och sedan Artikeletiketter eller Kundetiketter i menyn.

När du märkt artiklar och kunder med etiketter kan du använda dem för att göra urval när du skriver ut din Försäljningsstatistik samt välja vilka artiklar/kunder som ska tas med när du exporterar artikel- och kundregister. Du kan lägga till flera etiketter till en artikel eller kund och på så vis analysera din försäljning på olika sätt. Du kan även filtrera registerlistorna för Artiklar och Kunder så att enbart poster märkta med etiketterna du är intresserad av visas.

Att arbeta med etiketter förenklar urval och filtrering av dina kunder och artiklar.

Ett exemel: Du har 300 kunder, varav 15 är återförsäljare. Du kan då använda etiketterna för att göra ett urval på återförsäljarna i Kund-listan eller välja att bara inkludera återförsäljare i rapporten Försäljningsstatistik.

Supportforum

Ta del av hur 30 000 andra Visma-kunder arbetar smartast med sitt företagande.

Laddar...