Registrera faktura från Påminnelse Direkt

Om du har använt Visma Financial Solutions tjänst Visma Påminnelse Direkt får du en faktura med moms och avgifter när din fordran har blivit betald. Följ instruktionen nedan för att registrera och bokföra fakturan.

  1. Gå till Inköp - Leverantörer.
  2. Välj Ny leverantör och lägg till Visma Financial Solutions som leverantör.
  3. Gå till Inköp - Leverantörsfakturor.
  4. Välj Ny leverantörsfaktura.
  5. Skapa en ny leverantörsfaktura genom att lägga till Visma Financial Solutions som Leverantör och fylla i fakturauppgifterna.

Om du vill registrera den ingående momsen, använder du konto 2641 - Debiterad ingående moms. Om fakturan innehåller avgifter som rör krav via kronfogdemyndigheten bokför du dessa mot konto 6062 - Inkasso och KFM-avgifter.

Relaterade avsnitt

Visma Påminnelse Direkt