Aktivera integration mot Zettle by PayPal

Om du har ett Zettle-konto kan du integrera det med Visma eEkonomi Smart. Med integrationen kommer din Zettle-försäljning automatiskt bokföras dagligen. Allt du behöver göra för att komma igång är att välja vilka bokföringskonton som transaktionerna ska bokföras på och godkänna att Visma eEkonomi Smart hämtar uppgifter från ditt Zettle-konto.

  1. Välj Appar och tillval i menyn till vänster.
  2. Välj Betalningslösningar och leta upp Zettle.
  3. Välj Läs mer och därefter Aktivera nu.
  4. Välj de bokföringskonton som ska användas.

För att enkelt kunna följa upp och få en bra överblick av kortavgifter och din fordran hos Zettle, kan det vara en bra idé att lägga upp separata bokföringskonton för din Zettle-försäljning. Du lägger till nya bokföringskonton genom att klicka på den blå symbolen i fältet och välja Nytt konto.

Notera att Zettle inte skiljer på försäljning av varor och tjänster och att bokföringskontona du väljer att använda kommer att användas för transaktioner av båda försäljningstyperna.

Om du använder verifikationsserier kommer Zettle-försäljningen att bokföras i serie Övrigt.

  1. Välj Spara.

När du sparar inställningarna kommer Zettle by PayPals webbplats att öppnas. Du måste då logga in på ditt konto och godkänna att Visma eEkonomi Smart får hämta uppgifter från ditt Zettle-konto. När du godkänt att programmet får hämta uppgifter är integrationen klar och all försäljning, efter tidpunkten för godkännandet, kommer att importeras och bokföras i Visma eEkonomi Smart.

Om du vill ändra bokföringskonton, efter aktiveringen av Zettle-integrationen, gör du det under Inställningar - Företagsinställningar på fliken Grunduppgifter.

Relaterade avsnitt

Matcha inbetalningar manuellt
Avsluta/inaktivera integration till Zettle by PayPal
Arbeta med Zettle och Visma eEkonomi

Supportforum

Ta del av andra användares frågor och funderingar i vårt forum.