Registrera leverantörsfaktura

Genom att utgå från fönstret Leverantörsfakturor när du registrerar fakturor, får du en bra överblick över de senaste månadernas inköp.

  1. Välj Inköp - Leverantörsfakturor.
  2. Välj Ny leverantörsfaktura.
  3. Välj den leverantör du ska registrera fakturan för.

Om leverantören inte är inlagd, kan du lägga till den genom att välja Ny leverantör. För att ändra på en existerande leverantör från denna vy, klicka på leverantören eller välj Redigera.

  1. Fyll i fakturauppgifterna.
  1. Välj Spara utkast eller Bokför när du är klar.

Registrera leverantörsfaktura

Relaterade avsnitt

Matcha utbetalningar manuellt
Registrera en kreditfaktura från en leverantör
Gör kreditupplysning
Koppla bildunderlag
Arbeta med kortkommando

Sökord: utgifter, kostnader, leverantörsfaktura, kostnadskonto, bokföra faktura, bokföra inköp