Anställda, fliken Semester

Inställningar för semestervillkor du under Lönearbete - Anställda, fliken Semester.

När du registrerar en ny anställd är det tomt i fältet Semestervillkor. Beroende på vilket semestervillkor du väljer visas sedan olika fält. På en nyanställd behöver du sedan bara kontrollera att värdet i fältet Semesterrätt är korrekt, standardvärde är 25 dagar. Om du har värden från annat lönesystem/manuell hantering skriver du in dessa värden under Arkiv - Inställningar - Ingångsvärden.

Fält som är markerade med en * är obligatoriska fält som måste fyllas i innan du kan registrera lön för den anställde.

Klicka på registersymbolen till höger vid fältet Semestervillkor för att välja semestervillkor. Beroende på vilket semestervillkor du väljer ändras utseendet på fönstret eftersom det är olika uppgifter som gäller för de olika villkoren.

Under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Semester kan du göra inställningar för semestervillkoren. Läs mer i avsnittet Semester, företagsinställningar.

Semestervillkor

Relaterade avsnitt

Supportforum

Ta del av andra användares frågor och funderingar i vårt forum.