Registrera lönehändelser i Visma Lön Anställd, Visma Min Lön och Visma Utlägg

Till löneprogrammet finns tjänsterna Visma Lön Anställd, Visma Min Lön och Visma Utlägg som gör att lönearbetet blir både enklare och mer effektivt. Med hjälp av dessa tjänster kan de anställda fortlöpande under månaden själva registrera frånvaro, övertid, reseräkningar, utlägg och liknande.

Tjänsterna aktiveras för företaget under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar, fliken Integrationer i Visma Lön. Därefter ska du aktivera tjänsterna för respektive anställd under Personal - Anställda, fliken Personuppgifter genom att ange korrekt e-postadress i fältet E-post/användarnamn på vismaspcs.se.

Observera att det är samma e-postadress som används till Mina tjänstervismaspcs.se som ska anges här. Om den anställde inte har någon inloggning till vismaspcs.se så skapas ett konto på Mina tjänster vid nästa synkronisering efter att e-postadressen har lagts in i Visma Lön.

Läs mer i avsnittet Hur ändrar jag namn eller e-postadress i Visma Lön Anställd/Visma Min Lön/Visma Utlägg? om du vill ändra e-postadress.

Relaterade avsnitt