Chatboten Vera

Via chatboten Vera kan du få hjälp i ditt program dygnet runt. Vera kan inte allt - men hon lär sig massor av saker varje dag. I de fall chatboten inte kan svara får du möjlighet att kopplas vidare till en supporttekniker på Visma Spcs.

Chatboten visas i programmets sidopanel och nås via ikonen i menyradens övre högra hörn. Du når även chatboten under Hjälp - Chatbot.

Om du klickar på häftstiftet uppe i högra hörnet när sidopaneln är öppen, fästs chatboten i programmet. Om du för muspekaren över sidopanelen expanderar den och när du för tillbaka muspekaren till arbetsytan så minimeras den igen.

Om du vill att sidopanelen ska behålla sitt expanderade läge klickar du på häftstiftet uppe i högra hörnet. Detta kan vara bra om du till exempel vill ha texten tillgänglig samtidigt som du arbetar i programmet. Om du vill minimera sidopanelen igen klickar du på häftstiftet ytterligare en gång.

Du stänger sidopanelen via ikonen i menyraden eller menyvalet Hjälp - Chatbot.

Supportforum

Ta del av hur 30 000 andra Visma-kunder arbetar smartast med sitt företagande.