Skapa egna utskrifter

Du kan skapa och redigera egna utskrifter och de blir tillgängliga under Utskrifter och Spårning - Utskrifter - Egna utskrifter.

Gör så här för att skapa egen utskrift:

  1. Välj Utskrifter och Spårning - Skapa egna utskrifter.
  2. Klicka på Ny.
  3. Markera Tom utskrift.

Du kan även skapa en ny utskrift genom att kopiera en befintlig. Markera då Kopiera en av programmets standardutskrifter eller Kopiera en egen eller gemensam utskrift.

  1. Klicka på OK.
  2. Välj vilket register du vill använda till utskriften under Register.
  3. Markera under Fält vilka kolumner du vill ha med.
  4. Välj Typ av utskrift.
  5. Om du har valt Tabell under Typ av utskrift kan du välja sortering genom att klicka på knappen Sortering.
  6. Välj vilka beskrivningsfält du vill ha med. Beskrivningsfält visas endast om du har valt Tabell med delsummor under Typ av utskrift. Här anger du även för vilka begrepp du vill visa delsummeringar
  7. Ange namn på utskriften i fältet Rubriktext.
  8. Klicka på knappen Urval och gör eventuella andra urval.
  9. Klicka på knappen Inställningar om du vill göra inställningar, om du exempelvis vill ha liggande utskrift.
  10. Klicka på knappen Spara och skriv in ett namn.

Normalt är sparade utskrifter enbart tillgängliga för användaren som skapat dem. Vill du att en utskrift ska vara tillgänglig för alla ska du spara den i mappen Rapporter. Mappens namn blir användarens signatur. Utskrifterna kan antingen sparas i en användarmapp eller i mappen Gemensamma.

  1. Klicka på Skriv ut.

Relaterade avsnitt

Inställningar för egna utskrifter