Skapa blankett

Gör så här för att skapa ny blankett.

  1. Välj programdelen Deklaration.
  2. Klicka på knappen Skapa blankett.

Vilka blanketter som visas beror på om du är privatperson eller juridisk person och vilka inställningar som gjorts för detta under Grunduppgifter.

  1. Markera blanketten som ska skapas alternativt skriv in namnet på blanketten i fältet överst i dialogrutan.

Du kan välja flera blanketter genom att hålla ner Ctrl-tangenten och markera de blanketter som ska skapas alternativt skriva in semikolon mellan blankettnamnen i dialogrutan.

  1. Klicka på Ny.

Klicka på höger musknapp och välj Skriv ut för att skriva ut hela blanketten, utvalda blanketter eller alla blanketter. Om du vill skriva ut aktuell sida väljer du Skriv ut sida. Läs mer om utskrifter i avsnittet Skriv ut.

Relaterade avsnitt

Blankettguide
Blankettöversikt
Deklaration, förstasidan