Avtal

I programdelen Avtal kan du samla dina interna och externa avtal på ett överskådligt sätt. Det kan till exempel handla om anställningsavtal, leverantörsavtal eller hyresavtal. För att programdelen Avtal ska visas i menyn till vänster i programmet behöver du se till att Avtal är markerat under Inställningar - Generellt - Företagsinställningar.

För att kunna lägga till ett avtal och för att kunna se ett avtal behöver du ha licensen Total. Du som har licensen Total och är systemadministratör kommer åt alla avtal som registreras.

När du lägger till ett avtal finns det ett antal avtalstyper att välja mellan, men du kan också skapa egna under Inställningar - Avtal - Avtalstyper. Du kan lägga till uppgifter om startdatum, slutdatum och bevakningsdatum, vilket gör att programmet förvanar i god tid vilka avtal som ska omförhandlas, förlängas eller sägas upp.

För viktiga avtal som du vill ha signerade, kan du använda funktionen E-signeringar. Du laddar då upp en pdf-fil på avtalet under fliken Filer och klickar sedan på Begär e-signering.

Relaterade avsnitt