Använda e-signering

För att kunna använda tjänsten måste du ha licensen Standard eller Total.

Starta en signering

Signering kan ske av pdf-filer under Avtal, Kontakter, Projekt och Affärsmöjligheter.

Du kan fylla på saldot av E-signeringar direkt när du gör en signering i modulen E-signeringar eller via Inställningar - Generellt - Saldon.
  1. Ladda upp ett dokument som du vill skapa signering på till fliken Filer. Filen kan max vara 10 MB.
Under Bifoga bilagor kan du även bifoga flera dokument som du antingen tidigare laddat upp under fliken Filer, men du kan även välja att lägga till pdf-filer från din dator.

När filen blivit tillagd, visas tre ikoner till höger om den uppladdade pdf-filen.

  1. Välj Begär e-signering.

Fönstret Starta signering öppnas.

  1. Under Inställningar anger du Förfallodatum och Påminnelsedatum och Språk för signeringsprocess.
  2. Under Signerande parter anger du vem som ska ha behörighet.
Du anger vem som ska kunna se och signera dokumentet samt vilken typ av signering som ska göras och i vilken ordning deltagarna ska bjudas in. Läs mer om parter och roller under Fältförklaringar.
  1. Välj Starta signering.
Nu bjuds parterna in till en portal för att genomföra signeringen. Visma Spcs kommer att stå som avsändare på avtalet/dokumentet.
  1. Signeringen påbörjas och du kan nu följa processen på dokumentet via de händelser som visas.
När ett dokument skickats för e-signering dras en e-signering från ditt saldo. Om e-signeringen återkallas, återförs den till saldot.
  1. Välj Starta signering.
Nu bjuds parterna in till en portal för att genomföra signeringen. Visma Spcs kommer att stå som avsändare på avtalet/dokumentet.
  1. Signeringen påbörjas och du kan nu följa processen på dokumentet via de händelser som visas.

Supportforum

Ta del av andra användares frågor och funderingar i vårt forum.