Skapa uppgift

Du kan skapa uppgifter via Uppgifter - Mina uppgifter eller när du öppnar en uppgiftstavla under Uppgifter - Uppgiftsavlor. Du kan också skapa uppgifter via Projekt - Projekt, fliken Uppgifter eller när du öppnar en affärsmöjlighet under Affärsmöjligheter - Säljtavla.

Gör så här:

  1. Klicka på Lägg till uppgift.
  2. Namnge uppgiften och klicka på Spara.
  3. Klicka på uppgiften igen för att komplettera med mer information.
  4. Klicka på +-tecknet vid Medlemmar för att lägga till användare på uppgiften.

En användare som är medlem på uppgiften har en grön markering. Vill du ta bort en användare klickar du på markeringen.

  1. Lägg till en mer detaljerad beskrivning av uppgiften under Beskrivning.
  2. Markera Öppen för tidsregistrering om du vill kunna registrera tid mot uppgiften. För att kunna göra det måste uppgiften även vara kopplad till ett projekt.
  3. Välj om du vill lägga till etiketter, skapa en checklista, ange start- och slutdatum och/eller bifoga filer. Detta gör du under Lägg till till höger i dialogrutan.

Uppgifter som sträcker sig över flera dagar visas i kolumnen för dagens uppgifter under Mina uppgifter. Den färgade lingen längst ned visar hur det går i förhållande till när uppgiften ska vara klar.

Du kan koppla en uppgift till ett projekt, en affärsmöjlighet eller en kontakt.

Uppgiften kan också vara kopplad till en uppgiftstavla. Har uppgiftstavlan ett projekt knutet till sig, kopplas uppgiften till det projektet automatiskt.

Relaterade avsnitt