Skapa utläggsrapport

Detta avsnitt gäller för dig som är användare och inloggad i privat läge.

När du har registrerat dina utlägg i Visma Utlägg ska du skicka in dem till din arbetsgivare genom att skapa en utläggsrapport.

Registrerade utlägg visas på sidan Översikt under Ej inskickade utlägg.

Gör så här för att skapa en utläggsrapport. Du kan även titta på filmen Registrera kvitton och reseräkningar i Visma Utlägg för den anställde.

  1. Klicka på plustecknet i appen eller på sidan Översikt på webben.
  2. Välj Skapa utläggsrapport.
  3. Ange syfte/beskrivning för rapporten.
  4. Lägg till eventuell kommentar.
  5. Markera vilka utlägg du vill skicka in.

Vill du skapa ett nytt utlägg i samband med att du skapar utläggsrapporten, klickar du på plustecknet vid Utlägg och registrerar det nya utlägget.

  1. Välj Förhandsgranskning om du vill kontrollera rapporten innan den skickas.

Du kan välja Spara om du vill spara din utläggsrapport och färdigställa den senare. Sparade rapporter hittar du under Översikt under Ej inskickade rapporter.

  1. Klicka på Skicka rapport i appen för att skicka in rapporten. På webben väljer du Skicka in.

När rapporten är inskickad visas den under Utläggsrapporter - Inskickade rapporter.

Relaterade avsnitt