Avsluta samarbeten

Både kunden och redovisningsbyrån kan när som helst välja att avsluta ett samarbete i en tjänst. Övriga samarbeten kommer inte att påverkas.

Menyvalet Användare och tjänster visas endast om du är inloggad som administratör.

  1. Logga in i Mina tjänster.
  2. Välj Samarbeten i menyn uppe i högra hörnet.
  3. Välj pennan till höger om den tjänst du vill avsluta samarbetet för.
  4. Välj Avsluta samarbete.
  5. Välj vad som ska hända efter avslutat samarbete. Du kan välja olika alternativ beroende på tjänst.
  6. Bekräfta genom att välja Avsluta samarbetet.

Får du ett felmeddelande om att huvudkontakt saknas för kundnumret när du försöker avsluta ett samarbete kan du lösa det genom att välja en ny huvudkontakt. Gå till Mina tjänster, ändra till kundens företag och välj Användare och tjänster. Ändra användarens roll genom att välja pennan och därefter Administratör. Sen gör du användaren till företagets huvudkontakt genom att markera rutan Huvudkontakt. Om du inte hittar din kund i listan med användare måste du först skapa en ny användare.

Relaterade ämnen