Visma Administration 1000

Min sida

På Min sida får du information som berör just dig och de produkter du arbetar med.

Via Min sida kan du arbeta med våra internettjänster och ladda ner nya versioner av de produkter du har avtal på. Du får också tips om hur du använder dina program och tjänster.

Dessutom får du tillgång till Visma Infoline, vår informationstjänst med nyheter om ekonomi, juridik, skatter och företagande samt årets skattekalender och aktuella ekonomifakta.

För att få tillgång till personligt anpassad information på Min sida behöver du vara inloggad.

Logga in på Min sida

För att du automatiskt ska bli inloggad på Min sida när du öppnar ditt företag kan du lägga in dina inloggningsuppgifter i programmet. Du använder samma inloggningsuppgifter som när du loggar in på vismaspcs.se.

Gör så här för att lägga in dina inloggningsuppgifter i programmet:

  1. Välj Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Min sida/internettjänster.
  2. Klicka på Ändra för att ange din e-postadress och lösenord.
  3. Klicka på OK.
  4. Välj Synkronisera för att programmet ska ha rätt uppgifter om vilka tjänster som du har aktiverade på vismaspcs.se.

Flera användare i programmet

Är ni flera användare som arbetar i programmet bör du använda programmets behörighetssystem för att allt ska hanteras korrekt.

Gör så här på vismaspcs.se:

  1. Logga in på vismaspcs.se.
  2. Klicka på företagsnamnet i det övre högra hörnet.
  1. Välj Användare.

Om användaren är skapad sedan tidigare, hittar du användaren i listan.

  1. Klicka på Skapa användare.

Det är endast den som har behörigheten Administratör på vismaspcs.se som kan skapa nya användare.

  1. Ange användarens e-postadress, förnamn och efternamn.
  2. Välj vilken roll användaren ska ha i Mina tjänster.
  3. Välj Skapa.

Ett mejl med inloggningsuppgifter skickas till användaren. Den nya användaren måste logga in på vismaspcs.se och byta sitt tillfälliga lösenord.

  1. Välj vilka tjänster som användaren ska ha tillgång till.
  2. Välj Spara.

Gör så här i ditt program:

  1. Välj Arkiv - Användare - Användare.
  2. Kontrollera att Behörighetskontroll är markerad.
  3. Ange användarens e-postadress för respektive signatur. Detta gör du i kortläget.

Finns inte användaren sedan tidigare får du först lägga upp den.

  1. Välj kommandot Synkronisera användare så att alla uppgifter synkroniseras med era internettjänster.

När användaren sedan loggar in i företaget visas en inloggningsruta där användaren ska ange sin signatur och sitt lösenord.

Första gången efter att e-postadressen för användaren är inlagd, visas en inloggningsruta till Min sida. Där ska de ange lösenordet till vismaspcs.se.

Relaterade avsnitt

Så här fungerar behörigheten
Användare, kortläge
Aktivera behörighetskontroll
Ange signatur och lösenord
Min sida, företagsinställningar
Nu ska vi se till att du kommer igång!

Supportforum

Ta del av hur 30 000 andra Visma-kunder arbetar smartast med sitt företagande.

Laddar...