Vad kan det bero om jag inte kan skicka uppdrag via AutoCollect?

Det finns ett par saker som kan vara bra att börja felsöka på. Gå in på den aktuella fakturan och fliken Kunduppgifter, och kontrollera om fakturan markerad för Betalningspåminnelse.

Se över inställningarna under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar - Betalningspåminnelser och ränta. Kontrollera vilka inställningar har du här. Kan det vara så att datumet utifrån inställningarna för dagar till påminnelse 1 eller dagar mellan påminnelser inte passerat än?

Om du har skickat manuella påminnelser till kunden tidigare behöver du även kontrollera vilket Påminnelsedatum som står angivet på fakturan under Betalningar - Betalningspåminnelse. Även detta datum måste vara passerat innan du kan skicka uppdraget via AutoCollect.

Relaterade avsnitt

Gör inställningar för AutoCollect

Hur många dagar gäller vid kravhantering med AutoCollect?

Vad händer när jag skickar ett uppdrag via AutoCollect och hur ser påminnelsen/inkassokravet ut?