Vad ingår om jag aktiverar ett samarbete i Visma eEkonomi Smart?

Ett samarbete i Visma eEkonomi Smart passar när kunden vill både bokföra och fakturera själv, men är i behov av er expertis på redovisningsbyrån. Som redovisningskonsult stöttar du löpande upp med expertkunskap och ni kan dela upp arbetet med redovisningen mellan er. Det är helt upp till dig och din kund att bestämma vem som ska göra vad. Rådgivning och avstämningar sköter ni enklast direkt via tjänsten.

På köpet får kunden automatisk bokföringshjälp med konteringsförslag som gör att återkommande händelser bokförs likadant varje gång. En smart koppling till kundens internetbank får bokföringen att stämma med verkligheten och man slipper stämma av allt manuellt. Programmet påminner dessutom om viktiga datum så att du inte missar något.

Din kund kommer också ha tillgång till tjänsterna Visma Scanner och Visma Ekonomiöversikt. Detta är tjänster som förenklar att dela information så som kvitton, leverantörsfakturor och ekonomisk information på ett säkert sätt. Med Visma Ekonomiöversikt har du och din kund alltid tillgång till den senaste informationen i form av tydliga diagram. Du kan använda dem för att hålla din kund uppdaterad utan att behöva gå igenom svårtolkade resultat- och balansräkningar. Ett bättre samarbete mellan dig och din kund helt enkelt.

Som redovisningskonsult arbetar du i Visma eEkonomi Pro. Din kund kommer att ha tillgång till alla funktioner som behövs för att sköta sin redovisning i Visma eEkonomi Smart.

Läs mer i Aktivera samarbete i Visma eEkonomi från Visma Advisor.