Visma Administration 1000

Du är här: Vanliga frågor > Fakturering/Inbetalning > Hur gör jag om det är fel på min faktura?

Hur gör jag om det är fel på min faktura?

Om du vill makulera en faktura kan du göra det inne på fakturan under Status, här sätter du en markering i Makulerad. Vill du spara detta fakturanummer för att återanvända det en annan gång kan du sätta en markering i Ej klar, så blir inte fakturan journalförd.

Får du meddelande att fakturan redan är journalförd kan du inte makulera fakturan, utan då måste du kreditera den. Läs mer i avsnitten Hur skapar jag en kreditfaktura och hur får jag bort den från reskontran? och Skapa kreditfaktura.

Vill du exempelvis byta kundnummer på en faktura kan du göra det så länge du inte har journalfört fakturan. Se filmerna Fel på kundfaktura som är journalförd och Fel på kundfaktura som är journalförd och betald.

Supportforum

Ta del av hur 30 000 andra Visma-kunder arbetar smartast med sitt företagande.

Laddar...