Utskrift av lista över fakturor för husarbete som kunderna betalat

Under Rapporter/Utskrifter kan du skriva ut uppgifter per faktura när betalning från köparen registrerats i programmet. Via denna utskrift på fakturor som delbetalts av kunden får du ett underlag som kan användas vid ansökan om utbetalning från Skatteverket.

Du kan göra urval så att utskriften omfattar betalningar från kunder som tagits emot under en viss period, exempelvis om ansökan om betalningar från Skatteverket för husarbeten lämnas in en gång per månad eller per vecka.

Från programmets utskrift kan du hämta samtliga uppgifter som behövs för ansökan om utbetalningar från Skatteverket, förutsatt att du i programmet angett nödvändiga uppgifter i dialogrutan Uppgifter till Skatteverket då fakturan upprättades. Läs mer i avsnittet Uppgifter till Skatteverket om husarbete.

På utskriften visas då köparens namn och personnummer, datum för betalningar från köparen, belopp som betalats av köparen etc. Gäller det ett rot-arbete finns även uppgifter om privatbostaden där arbetet utförts som behöver lämnas i ansökan om utbetalning från Skatteverket.

Relaterade avsnitt

Skapa faktura för husarbete
Uppgifter till Skatteverket om husarbete
Registrera betalning av faktura för husarbete