Företagsinställningar, översikt

Programdelen finns under Arkiv - Företagsunderhåll - Företagsinställningar.

Du som har rollen Administratör kan ändra företagsinställningarna. Vilka inställningar som är aktiva ser du i de olika dialogerna under Företagsinställningar. Observera att du när som helst kan ändra dessa inställningar, även efter det att du har börjat arbeta med programmet.

Välj rubrik till vänster och gör eventuella ändringar i de fält som visas. Klicka på Spara om du vill spara dina ändringar eller på Avbryt om du vill backa utan att spara ändringarna.

I företagsinställningarna kan du välja att visa informationstexter med särskilt viktig information. Standardinställningen är att de visas. Vill du inte visa dem avmarkerar du rutan Visa informationstexter, som finns längst ner på sidan.

Se även

Företaget, detaljinformation
Registrering tider/utlägg, detaljinformation
Webbtjänster, detaljinformation
Register, detaljinformation
Fakturainställningar, detaljinformation
Bokföringsunderlag, detaljinformation
Integration, detaljinformation
Helgdagar m m, detaljinformation