Skapa affärsmöjlighet

  1. Välj Affärsmöjligheter - Säljtavla.

  2. Välj Ny affärsmöjlighet.

Du kan också skapa en affärsmöjlighet via kontaktregistret på fliken Engagemang.

  1. Välj kund som affärsmöjligheten ska vara kopplad till.

  2. Ange vem som är kontaktperson hos kunden. Du kan lägga upp ny kontaktperson genom att klicka på +-tecknet.

  3. Ange titel/namn på affärsmöjligheten.

  4. Välj vilken status den ska ha, det vill säga i vilken kolumn i säljprocessen den ska hamna.

  5. Fyll i förväntad omsättning, eventuellt stängningsdatum och en beskrivning av affärsmöjligheten,

  6. Klicka på Skapa affärsmöjlighet.

När affärsmöjligheten är avslutad markerar du detta genom att öppna den och markera Stängd som vunnen eller Stängd som förlorad under Åtgärder. Därefter visas affärsmöjligheten under Affärsmöjligheter - Stängda affärer.

Relaterade avsnitt