Märk medlemmar som betalt utan att fakturera

Om du använder programmet utan att skapa fakturor till dina medlemmar kan du ändå se vilka som har betalat.

Du kan använda dig av det som heter Fria medlemskategorier och lägga upp en kategori som du använder på dina medlemmar när de har betalat t ex sin medlemsavgift.

  1. Lägg upp de olika kategorierna under Arkiv - Inställningar - Föreningsinställningar - Medlemmar - Fria medlemskategorier.

Här kan du lägga in upp till tio fria kategorier samt värden för dessa. Du kan också välja om du vill se kategorin i listläget inne i medlemsregistret genom att markera rutan för detta.

För att kunna markera vilka som har betalat sin medlemsavgift kan du t ex lägga upp en fri kategori som heter Betalt. På denna kan du lägga in värden för att särskilja vilken medlem som betalt vilken medlemsavgift.

  1. Hämta upp de fria kategorier och värden du vill har på fliken Grunduppgifter i medlemsregistret på de medlemmar som betalt sin avgift.

Du kan därefter göra urval på kategorin när du t ex skriver ut en medlemslista och på så sätt få ut en aktuell medlemslista.

Gör så här för att göra urvalet på en medlemslista:

  1. Markera du den fria medlemskategorin i dialogrutan som visas.
  2. Välj sedan Nästa.
  3. I dialogen som visas väljer du om du vill ha ut alla kategorier i Betalt eller om du bara gör urval på en.
  4. Välj i vilken ordning du vill ha ut listan och vilka kolumner du vill ha med på utskriften.

Relaterade avsnitt

Inbetalningar, listläge
Inbetalningar, kortläge
Registrera inbetalning
Registrera delbetalning
Skapa direktbetalning
Gör bortskrivning
Ändra inbetalning
Makulera inbetalning